Treninger

Informasjon om treninger i regi av Vesterålen og omegn hundeklubb

SPOND benyttes til påmelding av trening og betaling av evt treningsavgift.

Hvis trening endres/avlyses eller andre beskjeder ang trening, skjer dette via SPOND.

Treningsregelement ved Vesterålen og omegn hundeklubb:

Vi har regler for hvordan man skal oppføre seg på trening i klubben og på klubbens aktivitetsområder.

Alle som benytter seg av treningstilbudet vårt, er forpliktet til å hjelpe til på arrangementer som klubben arrangerer, dugnader og andre aktiviteter i størst mulig grad.

• Vi trener positivt og belønningsbasert. Det betyr at det ikke er akseptabelt med noen form for fysisk avstraffelse av hunden. Fysisk avstraffelse av hund vil medføre disiplinærreaksjoner.

• Alle medlemmene møter på trening med en positiv innstilling og tar godt imot nye medlemmer.

• Vi tar hensyn til andre som trener og blir enig om hvordan treninga skal gjennomføres. Snakk med folkene som trener, før du tar inn hunden så slipper vi uhell.

• Hundene luftes før ekvipasjen går inn på treningsområdet. Det betyr at all lufting skjer utenfor inngjerdet område. Skjer det uhell på treningsområdet, er det eiers plikt å rydde opp.

• Husk pose og plukk opp etter hunden din og få posen i søpla.

• Det er båndtvang for alle hunder utenfor treningsområdet.

• Alle hunder som er på trening, skal vente i bur eller annet egnet sted. Dette for å hindre uønsket bjeffing/stress.

• Alle hjelper til med å sette opp og rydde på plass apparater og div. utstyr etter trening, så plassen til enhver tid er ryddig og utstyret bevares lengst mulig i god stand.

• Lek, ballkasting og belønning skal ikke være til sjenanse for andre som trener.

• Hunder med lus, utøy eller smittsom sykdom må holdes borte fra plassen, og alle hunder skal være vaksinert.

• Tisper med løpetid har lov å trene og oppholde seg på plassen, men eier må vise hensyn og holde avstand når andre trener.

• All trening skjer på eget ansvar og alle har ansvar for egen hund.

• Bruk av treningsområdet er kun for medlemmer av Vesterålen og omegn hundeklubb, andre har ikke lov til å trene i/på området vårt uten tillatelse fra styret/treningsansvarlig

Treningsplan:

Planen gjelder fram til 23. juni 2023

Planen starter opp igjen 14. august 2023

Treninger som faller på helligdager utgår

Dag/Klokke

Aktivitet

Mandag

Rallylydighet

Ved rallylydighet utfører fører og hund momenter ut fra skilt satt opp i bane.

Leif Bygdnes

Tirsdag

Åpen trening

Her trener du på det du ønsker.

Leif Bygdnes

18.00-20.00

Utstillingstrening

Ved utstillingstrening øver du og din hund på handling.

Odd Ivan Olsen

18.00-18.45

Bytrening

Her trener vi på å gå tur med andre hundeeiere og hunder i bymiljøet.

Oppmøte: Kulturfabrikkens parkeringsplass

Ann Tove Halvorsen

Lydighet

Ved lydighet utfører fører og hund lydighetsøvelser.

Mari Norum

Angående treninger:

• Det er lurt å møte opp i god tid før trening for å få lufte hunden godt utenfor treningsområdet og dermed være klar til treningsstart

• Treninger er for medlemmer av Vesterålen og omegn hundeklubb

• Påmelding på treninger skjer via Spond - og når vi trener inne er det en treningsavgift som må betales ved påmelding

• Trening kan bli avlyst/flyttet - dette publiseres via Spond

• Deler av sommermånedene og desember er det egentrening

Rødskolen:

Parkveien 11a, 8400 Sortland